Употребявани автомобили BMW 7 за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

BMW 7 – луксозна технологична еволюция

BMW 7-ма серия е топ автомобилът на баварската компания и освен като седан, е наличен само като лимузина с повишена дължина. Седмата серия е и носител на повечето нововъведения на марката, като след като дебютират в нея, те слизат и към по-малките автомобили на BMW. Първото поколение (Е23, 1977-а) заменя големия седан Е3. Всичките модели (освен 745i) са с 12-клапановия шестцилиндров М30. И са оборудвани със сервизни индикатори и комплексни климатични системи. Опционални в първите модели са бордови компютър и ABS, но след 1985-а те стават стандартни. Трансмисиите са четири и петстепенни, като има и автоматична такава. Леки промени през 1983-а засягат носа на колата, както и таблото, инструментите и задното окачване. Второто поколение (Е32) е представено през 1986-а. Луксозните опции включват телефон и факс, охладител за вино, система за тракшън контрол, а 750iL е първият автомобил в света с HID фарове. Всъщност L маркира моделите с удължена колесна база, в които пътниците на задните седалки разполагат с 11,4 сантиметра повече. Първоначално всички двигатели са шестцилиндрови, но впоследствие са добавени V12 и V8. Бъбрековидната решетка отразява вида на двигателя – шестцилиндровите модели са с по-малка, другите – с по-широка.750i е първата кола на BMW със самоналоженото ограничение на максималната скорост от 250 км/ч (според компанията автомобилът с лекота би могъл да развие над 300 км/ч). Това е и първият модел с L-образни задни фарове.

Време за дизел и кино

Третата генерация (Е38, 1994-а) е първата, в която влиза дизелов двигател. Освен това за първи път се предлага петстепенна автоматична трансмисия. BMW е и първият европейски производител, предлагащ интегриран екран за сателитна навигация. Това поколение е сериозно застъпено и на киноекраните – Пиърс Броснан като Джеймс Бонд шофира брониран 750iL във „Винаги ще има утре“ (1997-а), а пък Джейсън Стейтъм се вихри със 735i в Транспортер (2002-а). Любопитно е, че продажбите на автомобили от това поколение се увеличиха драстично в последните месеци преди смяната му с новото (Е65 през 2002-а). Причината е радикалният нов дизайн и зле функциониращата iDrive система, които не бяха добре приети. Търсенето на пазара на употребявани автомобили от Е38 продължава да е високо и съответно цената е по-висока. Иначе основните модели на E65 са с 4.4-литров V8 (325 конски сили), а след 2006-а двигателят вече е по-мощният 4.8-литров V8 (360 конски сили). Въпреки първоначалните проблеми обаче, особено след фейслифта през 2006-а, E65 чупи рекордите по продажби. В кабината има повече пространство и отпред, и отзад, а списъкът с нови технологии е доста обемист. Между тях са Valvetronic, ARS, EDC-C, саморегулиращо се задно окачване, първата в света шестстепенна автоматична трансмисия в седан, електромеханична ръчна спирачка. iDrive, макар и приета с неодобрение заради сложността си, всъщност слага началото на тенденция и в момента и Audi, и Mercedes-Benz използват системи, изградени около един контролен възел. Петото поколение дебютира през 2008-а и е първото с осемстепенна автоматична трансмисия (след 2013-а) и 4x4. Всичките двигатели са с турбо компресори, като има и хибридна версия. Това е и първото BMW с променена номенклатура – F вместо Е. През 2012-а седмиците минаха фейслифт – нови LED фарове, модифицирана решетка, нови двигатели и още асистиращи системи, включително такава, която регистрира неизбежните инциденти и приготвя автомобила за тях. Естествено, максимална оценка за сигурност. Моделите преди фейслифта са по-достъпни на пазара на употребявани автомобили, а и според Dekra автомобилът е изключително надежден. Шестата генерация е налична от 2015-а и външно е идентична с предишната. Шасито е с карбонови нишки, използвана е напрегната стомана и модифицирани пластмаси и така автомобилът е по-лек с 200 килограма. Но е по-здрав и издръжлив. Комфортът е трудно описуем, но е за сметка на удоволствието от шофирането, което намалява.