Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
default-banner-l-01.jpg

BMW 530

BMW 530 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила BMW 530, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

BMW 530 е върховият представител в средния клас на баварската автомобилна компания BMW, който води началото си от 1988 г. Първоначално моделът се произвежда като седан, задвижван единствено от бензиново гориво със 188 или 208 конски сили и характерното задно задвижване на колелата. Дизайнът на 34-ката не представлява висша форма на лукс, в сравнение с днешните стандарти, но фактът, че все още по пътя се срещат незасегнати от времето екземпляри, доказва колко солидна и качествена е изработката ѝ. Второто поколение на модела с наименование Е39 излиза 10 години след предшественика си, като автомобилът вече е наличен както като седан, така и като просторно комби. Грубоватите форми са премахнати, а тяхното място заемат плавни, но същевременно дръзки извивки и стегнат външен вид. Интериорът е присъщ на бизнес класа и е пример за перфектно изпълнение и издържливост, а богатото оборудване и големият набор от екстри се грижат повече от идеално и за най-капризните потребители. Комфортът, въпреки относително стегнатото окачване, е несравним дори с този на автомобилите от последните години. Бензиновият представител на двигателите тук е шестцилиндров с мощност от 231 к.с., а дизеловите агрегати разполагат със 184 или 193 конски сили, като и при трите варианта се предлагат както ръчни, така и автоматични скоростни кутии.

E60 – погрешен завой или правилната посока?

Нещата придобиват нов, уникално изискан вид с появата на Е60 – третата генерация на BMW 530, която излиза през 2003 г. Въпреки че нетрадиционните решения в дизайна оставят в голяма част от почитателите смесени чувства, то без съмнение притежанието на автомобила осезаемо би повдигнало самочувствието на всеки евентуален собственик. И няма как да е иначе. Аурата, която излъчва петицата, е като на свръхлуксозна бизнес кола с идентични характеристики, но с по-малки габарити и съществено по-спортно присъствие. xDrive системата, както и купищата електроника като ARS, круиз контрол и паркинг асистент са само част от глезотиите на премиум возилото. Каталогът от мощности е повече от задоволителен – от 258 до 272 к.с. при бензиновите и от 218 до 231 к.с. при дизеловите агрегати, които освен с огромна тяга, могат да се похвалят и със завидна икономичност. През 2007 г. модификацията претърпява лек фейслифт, отнасящ се главно до екстериора, а четири години по-късно на бял свят се появява и очакваното четвърто поколение на BMW 530 – F10. Все още твърде недостъпно за голяма част от крайните потребители, то е олицетворение на идеалната кола за всички цели. Дизайнът се приема сравнително по-добре от феновете, тъй като се смята, че това е един по-съвременен поглед на автомобилите от близкото минало и правилната посока, която трябва да поемат баварските автоинженери. Окачването е изцяло подменено и така автомобилът е по-сигурен и по-комфортен от всякога. Двигателите, които се монтират в тази модификация, са сведени до минимум – един бензинов с 272 конски сили, който е същият като от предходната генерация, и един дизелов с 258 конски сили.

Покупка на BMW 530

За ентусиастите, които не изпитват особени финансови затруднения, всеки един от последните варианти би бил чудесен избор, тъй като каросерията не се пречупва от външни влияния, а моторите се характеризират с чудесна динамика и отлична ефективност. Но за средностатистическия любител шофьор заделянето на немалка сума от този ранг би била меко казано непосилна задача. Затова и 530d в лицето на Е39 би бил най-оптималният вариант при избора на употребяван екземпляр. Въпреки големия си обем, двигателят се представя завидно добре с изразходваното гориво и в същото време е повече от надежден и предостатъчно мощен. Относно каросерията – проблемите с ръждата тук са табу, а ходовата част е толкова здрава, че дори при дългогодишни преходи из родните пътища не се наблюдава износване. Трябва да се има предвид качествената експлоатация, тъй като немарливото отношение към петицата води до непредвидени разходи и сериозни проблеми.