Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
default-banner-l-01.jpg

BMW 5

Един от лидерите на пазара – петата серия на BMW – започва да пише история още през далечната 1972 г. Тогава, както и сега, сянката на луксозния баварец хвърля тъмнина върху желаещите да го задминат, но нямат смелостта дори да се доближат до него. Първото поколение на BMW 5 се подвизава под названието E12 и се предлага като луксозен седан с 4 врати, задно задвижване и голямо разнообразие от двигатели, всички от които бензинови – от 1,8-литровия карбуратор с 90 к.с., до 2,8-литровия инжекционен със 184 к.с. Комфортът и надеждността едва ли има нужда да се коментират, а качеството грабва безброй почитатели още в самото начало. Следващата генерация на модела излиза точно 10 години по-късно и представя едни по-плавни и по-съвременни линии по екстериора. E28 успява да побере под капака си и по-големите двигатели, достигащи до 3,500 кубически сантиметра и 218 к.с., а впечатление прави и присъствието на 2,4-литров дизелов агрегат, задвижван от до 115 конски сили. За първи път в „петицата” се предлага и автоматична скоростна кутия. След очаквания успех през 1988 г. започва производството на третата BMW серия 5 с наименование E34. Благодарение на аеродинамичната си визия, както и на свръх луксозното за това време оборудване, автомобилът печели редица награди във всевъзможни категории – автоматичен контрол на стабилността, въздушни възглавници и тракшън контрол са само част от екстрите, които петата серия притежава. Аудиторията от евентуални купувачи също се разширява поради наличието на комби вариант. Мощността на бензиновите двигатели достига до 340 к.с. при М пакета, а дизелът е „понапомпан” до 2,5 литра и 143 конски сили.

Е39 – Надежден и луксозен комфорт

През 1995 г. нещата придобиват още по-изискан вид с представянето на E39. Това е и модификацията, върху която се градят идните поколения на модела. С уникален комфорт и отлични характеристики търсенето на тази четвърта генерация продължава да нараства и в наши дни. Динамиката достига нови висини благодарение на огромната гама от агрегати, достигащи до 286 конски сили при 4,000 кубика обем, а с пристигането на комънрейл системата, освен с мощ, дизеловите двигатели изпъкват и с невиждана до този момент икономичност – при цялата сила на 530d със своите 190 к.с. комбинираният разход на гориво е малко над 7 литра на 100 км. С премиерата на Е60 през 2004 г. във феновете се пораждат смесени чувства относно нехарактерния дизайн на „петицата”. Въпреки всичко това поколение на BMW 5 е най-продаваното и до този момент. Предлага се както със задно предаване, така и със система 4х4. Това е най-високотехнологичната версия на модела – към оборудването са включени iDrive интерфейс, контролиращ почти всички системи в автомобила, ASR, ACC, PDC и какви ли не още електроники от бъдещето, а при бензиновите двигатели се намира първият турбиниран такъв. Мощността достига до смразяващите съзнанието 367 к.с., а новото попълнение при дизелите е 3,5-литровият агрегат, снабден с 272 конски сили. Последната до днешна дата шеста поредна генерация на „петицата” с названието F10 е представена през 2011 г. Освен като седан и комби, тук баварецът се предлага и като просторен хечбек (Gran Tourismo). Каросерията представлява изключително подобрена версия на предходната модификация – дори с повече лукс и огромно изобилие от екстри. И ако поколението преди това се категоризира като динамично, то каква ли дума би се намерила за F10. Цифрите говорят сами за себе си: 550i (450 к.с.) и 535d (313 к.с.) – едва ли има какво повече да се добави.

Качество на недотам достъпна цена

Серия 5 на BMW притежава един-единствен недостатък и това е цената. Дори за употребяван екземпляр потребителят би заплатил солидна горница спрямо конкурентните модели в категорията. Но едно е сигурно – BMW няма еквивалент и e може би единственият среден клас автомобил с качествата на бизнес лимузина, която си струва покупката.