Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
default-banner-l-01.jpg

BMW 318

BMW 318 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила BMW 318, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Репутацията на баварската автомобилна компания BMW не е даденост. Тя се е градила години наред с много усилия и труд и всичко това в името на крайния потребител – той трябва да е горд притежател, несъжаляващ за избора си дори за миг. Такъв е и случаят с BMW 318, доказал се като стандарт в класа си, спрямо който се произвеждат всички останали конкурентни модели. Представен за пръв път през 1975 г. като седан с 2 врати и с задно задвижване на колелата, наследникът на ’02 притежава уникалния за времето си дизайн с фронтално наклонена предница и завидно качество на изработка. Е21, както е известно това поколение, разполага с 1,8-литров бензинов двигател с 98 к.с., а 318i инжекционната модификация – със 105 к.с. и 5-степенна ръчна трансмисия. Седем години по-късно излиза Е30 – втората генерация на модела. Освен като седан (вече и с 4 врати), 318 може да се открие и като Touring (комби), кабриолет и купе. Формата е далеч по-аеродинамична от преди, а управлението – по-прецизно. Карбураторите са изцяло заменени от инжектори и моторите биват от 102 до 115 к.с., а 318is се задвижва от 136 конски сили. Това е първата модификация на третата серия с вариант за автоматични скорости.

E36 и голямата промяна

Годината е 1992 г. и на подиума стъпва третата генерация на модела – E36, а с нея има ново попълнение към предлаганите варианти – “Compact” версията, както е наименуван хечбекът на BMW. През същата година е представен и първият дизелов двигател на 318 – tds – със своите 90 к.с. Истинската изненада обаче поднася дизайнът, който напълно се откъсва от стила на ’02. По-голям и по-модерен от всякога, той създава истинска революция, оставяща трайна следа в историята. И точно когато конкурентите почти успяват да догонят бавареца, през 1999 г. той отново минава крачка напред с четвъртото поред поколение на BMW 318 – Е46. Тук вече няма мърдане. Това е и един от най-актуалните модели по родните пътища. И ако до този момент от BMW губеха точки само заради високия разход на гориво, то тук нещата се променят до неузнаваемост. Дизеловият комънрейл със своите 115 конски сили е новото лице на ефективността на баварците, а бензиновите със 113 и 143 к.с. затвърждават доказаната с години динамика на колата. Каросерията е стегната, стилна и респектираща, а интериорът е изключително качествен, подреден и удобен. Казано на кратко – вечен автомобил. Удобството и луксът достигат нови предели с E90 – четвъртото поколение на BMW 318. По-голям и по-изискан отпреди, във вътрешното си пространство той крие ненадминато изпълнение и скъпи материали. Купищата екстри и електроника са характерни за тази модификация, а комфортът при шофиране е несравним с нищо друго, поне от този клас. Три са базовите двигатели – бензиновите със 122 и 143 к.с., а дизеловият агрегат е обновен до 129 конски сили, като и в трите варианта мощността е по-голяма спрямо тази преди, но за сметка на разхода на гориво. През 2012 г. е представена шестата (последна до този момент) генерация на третата серия на BMW – F30. Това е и първото поколение, използващо изцяло турбинирани агрегати. Бензиновият притежава скромните 136 к.с. срещу дизеловия със своите 150 конски сили. И двата двигателя предлагат отлични възможности и идентични ускорения, но дизеловият печели, що се отнася до ефективност при горивото.

Еталонът – 318

Едва ли има много хора, които могат да си позволят чисто ново BMW, но 99% от екземплярите втора ръка също не са за изпускане, били те на 10 или на 30 години, поради здравината и надеждността на марката. За ценителите казаното дотук няма особено значение, защото съществува една истина. И тя е, че независимо от възрастта и пробега, BMW е автомобил с главно „А” – харесван от едни и презиран от други. Класата и качеството се градят с години, а в случая са нужни поне още толкова, за да бъдат разрушени.