Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
bentley-l.jpg

Bentley

В началните години на основаната през 1919 г. фирма Bentley Motors името на британския производител не се свързва по никакъв начин с онзи вид превозни средства, които заедно с моделите на Rolls-Royce ще се превърнат в своеобразна емблема на автомобилния луксозен живот по целия свят. Съвременниците на основателите на предприятието и кръстника им W.O. Bentley ( W.O. – прякор, с който наричат Бентли до края на живота му) свързват в самото начало марката Bentley със сензационните победи на легендарните автомобилни състезания, наречени „24-те часа на Льо Ман“ или с ексцентричната идея да се пусне модел на Bentley да се състезава с влак по разстоянието от Кан до Лондон. При такива състезания моделът на Bentley в повечето случаи първи достига до целта и по този начин спортният имидж на марката се налага. И така имиджът се запазва, дори и след като марката бива монополизирана от Rolls-Royce през 1931 г. на фона на нарастващата конкуренция, целяща се в сегмента луксозни автомобили, и я превръща във втора марка, която в началото би трябвало все още да се откроява със спортен импулс и типичното удобство на Rolls-Royce.

С партидата близнак на Rolls-Royce през 70-те години моделите на Bentley са заплашени да спрат да се прозивеждат

Караните през десетилетията независими Bentley модели са по скоро технически идентични и на външен вид почти немодифицирани варианти на настоящите лимузини и кабриолети на Rolls-Royce. Съответните модели на Bentley от производствени серии S и T или Bentley-тата Corniche и Mulsanne всъщност се различават от моделите-сестри на Rolls-Royce само по променената решетка за охлаждане, която се разпространява без фигурата, наречена „Духът на екстаза“, и вместо това е изложено В лого с крила. От 60-те години производителят успява все по-малко да спазва обещанието си за спортен лукс. Затова и Bentley започва да се приема по-скоро като по-евтино издание на Rolls-Royce. Собственият имидж на марката избледнява значително заедно със спада на числата на продажбите. След като и през 1971 г. Rolls-Royce попада в икономически затруднения и почти десет години разчита като държавно предприятие на парите на данъкоплатците, марката Bentley е заплашена даже и да изчезне от пазара.

Със завръщането на спортните модели Bentley успява да направи прелом

Преломът идва в средата на 80-те години след повторното приватизиране на Rolls-Royce, след като най-накрая с Bentley Turbo R отново е на разположение Bentley лимузина с претенция за спортен имидж и с Bentley версия Eight – един интересен по отношение на цената си стартов модел. В бестселър по продажби се превръща конструираният от 1991 г. до 2003 г. модел Bentley Continental, който като купе и кабриолет версия Azure съживява спортната традиция на марката. Своят принос за това имат и новите двигатели на BMW, които биват монтирани в първите модели на Bentley Arnage и които са представени през 1998 г. като авангард на марката. Благодарение на тази офанзива при моделите, твърдо ориентирани към луксозните автомобили, скоро след това Bentley опровергава половината от продажбите на производителя Rolls-Royce, който очевидно прекалено късно предприема независима политика спрямо моделите на марката Bentley. В края на 90-те години парите на британците свършват. Концернът е разделен през 1998 г. на две и правата върху марката са разпределени от Rolls-Royce на BMW и на фирмата от Волфсбург – Volkswagen. Концернът си обезпечава правата върху Bentley.

Новите моделни серии на Bentley под ръководството на VW

С представената през 2003 г. производствена серия и собствено разработена моделна серия купета с традиционното име Continental GT, VW желае да създаде предпоставки за повторното пълноценно утвърждаване на Bentley като марка луксозни автомобили. Наред с Gran Turismo с две врати с до 463 kW (630 конски сили), който възниква въз основа на платформата на VW Phaeton, през 2005 г. в програмата се появява лимузината Continental Flying Spur, както и една година след това кабриолетът Continental GTC. VW продължава със замислена производствена серия на върховия модел още по времето на Rolls-Royce Bentley Arnage. През 2006 г. на пазара се появява базираният на Arnage кабриолет Bentley Azure, който една година по-късно бива представен и като купе, при продажба носещ името Bentley Brooklands .