Употребявани автомобили Audi S8 за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

Audi S8 е върхът на сладоледа

Audi A8 е луксозен седан с четири врати, произвеждан от германската марка от 1994-а година насам. А8 е наследник на Audi V8 и вече има три поколения зад гърба си. Предлага се с предно и 4x4 задвижване, както и с къса, и с дълга колесна база. А8 е първият сериен автомобил с алуминиево шаси, като методът е разработен заедно с Alcoa и е презентиран като Audi Space Frame. Механично подобрената и с по-високо представяне версия на А8 – S8 – дебютира през 1996-а. Всички S8 се правят в Некарзулм и се предлагат само с къса колесна база и стандартно са с Audi quattro. Развитието на идеята за алуминиево шаси започва още в началото на 80-те, като десет години и 700 милиона долара по-късно проектът е завършен. Първото поколение Audi A8 (Typ 4D) е представено през зимата на 1994-а и е базирано на новата D2 платформа – алуминиев монокок. Тя помага да се намали тежестта, като същевременно запазва структурната здравина. Седанът се предлага със стандартна колесна база и с удължена такава, която добавя 127 милиметра дължина. Първият ъпдейт е включване на шест въздушни възглавници, а през 1997-а Audi добавя и ESP за моделите с 4x4. Двигателят за моделите с предно задвижване е 2.8-литров V6 (192 конски сили) или 3.7-литров V8 (233 конски сили). Quattro-то е оборудвано с 4.2-литров V8 (299 конски сили). През 1999-а са включени странични въздушни възглавници и нови цветове. Година по-късно Audi прави козметични промени по предницата и задницата – вече има нови, по-ясни фарове, различна решетка и по-ниска предна броня с фарове за мъгла. Освен това 3.7-литровият двигател отпада. През 2001-а е време за нов двигател – W12, компактен 6.0-литров агрегат. С него са произведени едва 750 автомобила и през 2003-а той е свален от употреба. Моделът S8 4.2 quattro е представен през 1996-a. Козметичните разлики с А8 включват алуминиеви странични огледала, по-ниска решетка и хромирани странични елементи. S8 е с по-мощен двигател – 4.2-литров V8 (335 конски сили), като той е с четири клапана на цилиндър. През 1999-а те стават пет, а мощността е увеличена до 355 конски сили. Моделите в Европа са с шестстепенна ръчна трансмисия, докато за другите пазари тя е петстепенен автоматичен tiptronic. На пазара на употребявани автомобили цените на големите лимузини падат бързо, което автоматично ги прави по-достъпни. А тъй като качеството на изработка е високо, моделите от това поколение си заслужават огледа.

Педантично качество

Второто поколение (Typ 4E) излезе през 2002-а. Моделите са леко по-дълги от предишното поколение, като при тях за първи път има софтуер за разпознаване на шофьора и това са първите Audi автомобили, оборудвани с шестстепенна автоматична трансмисия. През 2005-а двигателите са подобрени – основният 3.0-литров V6 е заменен от 3.2-литров FSI, а освен това вече е наличен 4.2-литров TDI V8 (315 конски сили). На бял свят се появява и нов W12 модел, който е и първият с по-високата трапецовидна решетка. S8 моделът е с 5.2-литров V10, който е братовчед на 5.0-литровия V10, използван в Lamborghini Gallardo. В Audi никога не са имали проблеми с изработката, но тук качеството е педантично до перфектност. Моделите след фейслифта през 2005-а са за предпочитане на пазара на употребявани автомобили. Според Dekra A8 се представя по-добре от средното за класа си по отношение на честотата на дефектите и рядко демонстрира слабости.

Трето поколение

Третото поколение (2010-а) е алуминиевият връх на сладоледа. Най-доброто и най-голямото, което Audi може да направи. Изобилие от германска технология и класа. Е, със сигурност Mercedes S-Class те глези повече, но отстъпва на A8 по отношение на технологията. Дори и автомобилите с къса колесна база имат достатъчно пространство за пътниците, а тези с дълга изглеждат като необоснован лукс. През 2012-а излиза и хибридна версия с електрически мотор, който на самостоятелен ход може да измине три километра със скорост от 60 км/ч. По същото време се появи и S8 с 4.0-литров TFSI biturbo V8 (512 конски сили). Двигателят разполага с деактивиране на цилиндри, така че да се превърне във V4 за по-нисък разход на гориво. Иновацията през 2013-а са подобрените двигатели и фаровете. Matrix Beams се състои от LED диоди, които са насочени към различни места. И ако камерата засече фарове или стопове, ги насочва или затъмнява, така че да не заслепяват водача на другия автомобил (и може да го прави с до осем други автомобила едновременно).
Mehr anzeigen