Употребявани автомобили Audi S3 за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

Удоволствието, наречено Audi S3

Още когато представят своя модел в компактния клас – A3 – инглощадските инженери от Audi са наясно с предстоящия успех на возилото, както и с потенциала за развитие, който носи в себе си. Не след дълго през 1999 г. се появява и модификацията – Audi S3, която продължава да се произвежда успоредно с A3. На пръв поглед еднакъв с производния модел, първото поколение S3 се предлага единствено във версия с 3 врати и носи много повече усещане за състезателен дух в себе си. Формата на купето е по-издута (типично за спортните автомобили), интеркулирите са вече 2 броя, катализаторът също е двоен, монтиран е и заден спойлер. По подразбиране са поставени също 17-инчови алуминиеви джанти, тракшън контрол и ксенонови фарове вместо досегашните с халогенни крушки, а обикновената тапицерия е заменена с елегантен рекаро салон. Автомобилът разполага с подобрена “Quattro” система за задвижване на четирите колела, като през повечето време се използва само предното предаване, а при нужда се включва и задната линия. Спортното излъчване се допълва идеално с двата 1,8-литрови бензинови турбо двигатели с мощности от 210 и 225 конски сили, с 280Nm максимален въртящ момент – нещо, с което малко петролни агрегати могат да се похвалят.

Вълкът кожата си мени, но нрава не

Година след излизането си моделът е леко обновен отвътре и отвън, а през 2006 г. е премиерата на втората генерация Audi S3. Немският спортист вече се предлага във вариант и с 5 врати, а дизайнът създава впечатление не за подобрен, а за напълно нов автомобил. Макар и запазил основната концепция в себе си, на Audi S3 вече може да се гледа и като на класен, луксозен хечбек, криещ уникална мощ в лъскавата си и силно респектираща обвивка, която безгласно предупреждава, че не бива да се закачате с него. И има защо. Под капака му се крие двулитров звяр от Volkswagen със своите 265 конски сили, предлагащ ускорение от 0 до 100 км за малко над 5 секунди. За справка – от съображения за сигурност максималната скорост е фабрично ограничена до 250 км/ч – очевидно и по-висока не би била особен проблем за инглощадския автомобил. Трансмисиите биват 6-скоростни автоматични и ръчни. Поведението на пътя може да се определи с една единствена дума – уникално. Неволно поднасяне е почти изключено като вариант и колата стои еднакво стабилно на пътя както на прав участък, така и по остри завои и различни наклони. Удобството за пасажерите може да се сравни с това на по-високия клас автомобили, а пространството в купето е повече от задоволително. Каросерията е перфектно уплътнена и странични звуци няма да ви притесняват, освен ако не сте решили да се сдобиете с вариант кабриолет, който също е наличен при тази модификация. През 2013 г. е представена третата и последна до момента генерация Audi S3. 2,000-кубиковият двигател е подсилен до 300 конски сили, а дизайнът остава почти непроменен. Изненадващо в случая е присъствието на седан, а по-късно и на sportback, сред предлаганите вариации за купе.

Цената на удоволствието си заслужава

Ако ми кажете, че се оглеждате за спортна кола, но не знаете към коя марка и модел да се насочите, ще ви попитам следното. Какво очаквате от един такъв автомобил? Динамика, скорост и сигурност. Защото с Audi S3 получавате повече. Много повече. Той е много бърз, много здрав и изключително икономичен – средният разход на гориво е едва 5 литра за 100 км пробег. Едновременно с това е комфортен и дори луксозен. Не е случайно притежанието на една трета от титлата „голямата троица” при колите. Това донякъде оправдава и високата цена на вторичния пазар – могат да се намерят 10-годишни екземпляри, койъо са по-скъпи от някои нови модели автомобили. Но удоволствието си има цена. И ако това удоволствие се подвизава под наименованието Audi S3, то цената определено си струва.