Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
audi-r8-l-01.jpg

Audi R8

Audi R8 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Audi R8, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Търсиш нещо, което те залепя за седалката, забавно е за шофиране и може да се ползва всеки ден в града? Audi има отговора – R8. Двуместният звяр бе представен през 2006-а и е базиран на платформата на Lamborghini Gallardo. Автомобилът се произвежда в Некарзулм в Германия, в специално реновирана фабрика. 5000 от детайлите се сглобяват на ръка, а 95 лазера инспектират целия автомобил само за пет секунди, за да е сигурно, че 220-те различни размера не са на повече от 0,1 милиметра от желаното. Повечето неща в R8 са взети от концептуалния Audi Le Mans quattro, базиран на Audi R8 LMP race car, спечелил три пъти поред 24-те часа на Льо Ман в началото на века и добавил още две победи през 2004-а и 2005-а в същото състезание. Шесткратният победил в 24-те часа на Льо Ман Джаки Икс нарича R8 “най-стабилният непистов автомобил”. Повечето специалисти приветстват R8 като първия автомобил, способен да надвие Porsche 997 – според мнозина най-добрият спортен автомобил в историята. И първоначалните тестове го доказват – R8 се справя по-добре от Porsche 911 Carrera 4S, Aston Martin V8 Vantage и BMW M6. R8 е оборудван с 4.2-литров V8 FSI бензинов двигател (точно както Audi B7 RS4) с мощност 420 конски сили. 4x4 системата е ориентирана към задните колела и изпраща 70 процента от мощността натам, а 30 процента към предницата. Audi R8 V10 е представен през декември 2008-а и използва 5.2-литров FSI двигател, базиран на агрегата в Lamborghini Gallardo, но с подобренията той произвежда 532 конски сили. Машината ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.9 секунди и има максимална скорост от 316 километра в час. Другите промени са новите изцяло LED фарове, по-големи задни спирачки и по-агресивна външност. Година по-късно е представен и R8 Spyder 5.2 V10 FSI quattro, макар че кадри от участието му във филма „Железният човек 2“ са налични още от август 2008-а. В сравнение с купе модела, кабриолетът има допълнителна подкрепа за шасито и две допълнителни планки за предпазване от преобръщане. През 2011-а Audi осигурява възможност и за нов двигател – модерният 4.2 FSI V8, който дава 428 конски сили, ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.8 секунди и има максимална скорост от 299 км/ч. През 2012-а R8 минава през фейслифт и се сдобива с нова решетка с хоризонтални хромни включвания като във варианта V10. Освен това – нова предна броня, стандартни LED фарове за всички модели, седемстепенна S Tronic трансмисия, която заменя R Tronic-a. И в добавка – електронно нагласящи се седалки, специална пигментация, която намалява поглъщаната от слънцето топлина, както и нови навигационни и аудио системи. Тази е и по-добрата опция на пазара на употребявани автомобили. R8 няма сериозни проблеми – най-често срещаният е с мултимедия софтуера, който се решава със серия от ъпдейти. Освен това новите машини харчат доста масло, но този проблем не съществува при употребяваните автомобили. Тестовете доказват, че както при всяко Audi, така и тук надеждността и издържливостта са на високи нива.

Още класа

Второто поколение е представено през 2015-а и споделя платформата си с Lamborghini Huracán. Интериорът и екстериорът са променени, някои неща по механиката също. Година по-късно излиза и R8 Spyder, който би трябвало да се продава до края на 2016-а. Двигателите са V10, като Plus моделът е най-мощният със своите 602 конски сили. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.2 секунди и развива максимална скорост от 330 км/ч. И докато оригиналният R8 е лесно използваем, сигурен по мокър път, красив и желан, второто поколение е дори по-приятно за шофиране. И R8 е супер – отговарящ на всяко докосване и завъртане на волана. Освен това от кабината има доста добра видимост, а е оставено и място за багаж зад двете седалки. По поръчка Audi ще прави и електрическия R8 e-tron. Той е концепция още от 2009-а, но заради високата цена на акумулаторите така и не влезе в масово производство. Последният модел има пробег от 400 километра и е съвсем малко по-бавен от R8 V8.