Употребявани автомобили Audi QUATTRO за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

С Audi Quattro технологията за задвижване на всички колела била въведена в серийно производство


Задвижването на четирите колела днес принадлежи към много автомобили със серийно оборудване на техните луксозни модели, като дори и малките коли като Fiat Panda предлагат 4х4 версия за по-добро управление при неравен терен и това е допълнителна екстра. Когато в края на 70-те години автомобилният производител Audi последвал идеята при всъдеходите и военните превозни средства, то той изпробвал да въведе тази технология и при автомобилите за ежедневна употреба. Производителят от Инголщат навлизал и преоткривал нови технически територии. Инженерите на Audi взели за основа Audi 80 и развили Audi купе, като вградили на спортното купе с предно задвижване новосъздаденото quattro задвижване, което от своя страна дало името си на новия модел: Audi quattro. През 1980 г. започнала продажбата на първия в света сериен автомобил, притежаващ постоянно задвижване на четирите колела, с което дошъл и пробивът при създаването на цивилни превозни средства.


UrQuattro като носител на нова технология и търсена новост


Причината за този успех: автомобил с 4х4 задвижване на колелата каквото е първото Audi quattro доказва по-добро сцепление, било то и при трудни условия на пътя. Това го прави стабилен и безопасен за шофиране. Едно предимство, от което са се възползвали и други модели на Audi. През 1982 г. производителят от Инголщат предложил Quattro техниката за своята лимузина от средния клас – Audi 80. Две години по-късно на пазара излязла голямата Audi 100, която била лимузина с постоянно задвижване на всички колела. До 1991 г. UrQuattro на Audi бил произведен в близо 10,000 екземпляра и заради ограничените си количества стоял редом до кабрио моделите на производителя и най-търсените нови коли на марката. Новите модели със задвижване на четирите колела Audi A4 и Audi A6 продължили да носят името Quattro като вид напомняне за първото Audi с 4х4 задвижване.


Спортните атрибути на Audi quattro допринесли за новия облик на марката


Audi quattro не допринася откъм технология за VW – то стои по-скоро зад новия динамичен образ на марката. Производителите от Инголщат оборудвали хечбека с три врати с широки калници, заден спойлер и като допълнение към логото на марката сложили четири преплетени кръга в предната част. В сравнение с нормалното Audi купе, Audi quattro е далеч по-спортен модел. Това твърдение се потвърждава и от вида двигател.


Двигателят на Audi quattro


Още от 1987 г. бил инсталиран петцилиндров турбо двигател с обем от 2,1 л с мощност от 147 кВт (200 к.с.), а купе моделът достига близо 220 км/ч. Audi quattro ускорява до 100 км/ч за 7,1 секунди. Въведената през 1984 г. катализаторна версия притежава 119 кВт (162 к.с.). През 1987 г. 2,1 л машина е подменена с по-голям агрегат с 2,2 л обем и 147 кВт (200 к.с.). През 1989 г. бил представен хитовият модел Audi quattro 20V, който имал мощност от 162 кВт (220 к.с.) и достигал от 0 до 100 км за 6,3 секунди. Като скорост автомобилът могъл да достигне до 230 км/ч. Първоначално разработен за рали спортове, през 1983 г. Audi Sport quattro бил произведен в малко на брой модели за улично шофиране. Колата притежавала 225 кВт (306 к.с.), достигала до 250 км/ч и можела да качи от 0 до 100 км за 4,9 секунди. През пролетта на 1991 г. производството на Audi quattro в Инголщат било изоставено след единадесет години в полза на следващия модел – Audi S2.

Mehr anzeigen