Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
audi-a3-l-01.jpg

Audi A3

Audi A3 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Audi A3, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Audi A3 е малък семеен автомобил, произвеждан от 1996-а година. Първите две поколения A3 са базирани на Group A платформата на Volkswagen Group, която те споделят с още няколко модела като Аudi TT, Volkswagen Golf, Volkswagen Caddy, Volkswagen Touran, SEAT León, SEAT Toledo и Škoda Octavia. Третото поколение A3 е базирано на платформата MQB. A3 всъщност е завръщане към компактния сегмент на Audi за първи път след 1978-а, когато Audi 50 е пратен в забвение. Това е първият модел на Volkswagen Group, който използва платформата PQ34 или А4, която е в основата и на Volkswagen Golf Mk4, пристигнал година по-късно. Първоначално А3 е наличен само като тривратен хечбек, за да изглежда по-спортно от Golf, с предно задвижване и 4x4. Двигателят е 1.6-литров, четирицилиндров, като през 1999-а са добавени и по-мощни агрегати – 1.8-литров турбо и 1.9-литров TDI. Заедно с по-мощните двигатели Audi добавя и модел с пет врати. Година по-късно A3 вече е с нови предни и задни фарове, подобрен интериор и нова шестстепенна ръчна трансмисия. Краш тестовете на Euro NCAP обаче дават само четири звезди от пет възможни. Причината: „при катастрофа колената на водача може да пострадат сериозно от лошото разпределение на колоната.“ Освен това за пешеходците сигурността е минимална – две звезди от четири възможни. През 1999-а се появява и спортното Audi S3 във версия с три врати. Той е задвижван от турбо 1.8-литров 20v двигател в две версии – с 207 конски сили (за моделите до 2001-а) и с 222 конски сили (2001 – 2003). Това е и първият случай, в който Audi използва малък четирицилиндров двигател в S сериите.

Audi A3 – Второ поколение

Audi представя второто поколение A3 на шоуто в Женева през 2003-а. Моделът е на различна платформа (PQ35), с нов и по-обемен интериор, нови бензинови двигатели и стандартни шестстепенни ръчни трансмисии. Малко по-късно се появяват и две спортни вариации – с 2.0-литров Turbo FSI (директно впръскване) със 197 конски сили и 3.2-литров VR6 с 247 конски сили. Спортният A3 спортбек с пет врати е представен през 2004-а. Моделът е с 80 милиметра по-дълъг от основния, с повече място за пътниците отзад и с повишена вместимост на багажника (370 литра). Освен това е с единична решетка, която по-късно става стандарт за всички модели от А3. През 2006-а се появява и второто поколение S3. Моделът, и с три, и с пет врати, е задвижван от модифициран и подобрен 2.0-литров турбо FSI бензинов двигател с мощност от 261 конски сили. Ускорение от 0 до 100 км/ч се постига за 5.5 секунди, а ограничената максимална скорост е 250 км/ч. Краш тестовете на второто поколение A3 (с вече стандартни предни и странични въздушни възглавници) показват подобряване на сигурността на пътниците, но не и на пешеходците. Там Audi получава само една звезда от възможни четири. 2008-а води до подобрение в A3 и S3. Предницата и задницата са с променен дизайн, нова решетка, различни „дневни“ фарове, както и седемстепенна трансмисия. Точно тези модели са за предпочитане и при употребяваните автомобили.

Автомобил на годината 2014

Третото поколение е представено през 2012-а и е първият модел, който използва платформата MQB. Предлага се в няколко варианта – тривратен хечбек, петвратен спортбек, четиривратен салон (като директен конкурент на Mercedes-Benz CLA) и двувратен кабриолет. Моделите са със следните двигатели: 1.4-литров TFSI, 1.8-литров TFSI и 2.0 TDI, а през 2013-а са добавени още пет различни агрегата. A3 Седан излиза на пазара през 2013-а, като моделът е леко по-широк и по-нисък от A3 спортбек. S3 излиза на пазара почти по същото време, като машината е задвижвана от 2.0-литров бензинов двигател с 296 конски сили. Главата на цилиндъра е от нов олекотен алуминий и тежи с пет килограма по-малко от тази от предишната генерация. Краш тестовете на Euro NCAP този път са категорични във високата си оценка – пет звезди от пет възможни. Логично A3 печели наградата за автомобил на годината в Европа. Тестовете на Dekra за употребявани автомобили са категорични, че Audi A3 е сред най-надеждните в своя клас. Моделът е над средното ниво по всички показатели, при това без значение от пробега.