Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
alfa-romeo-giulia

Alfa Romeo

Базираната в Милано автомобилна компания Alfa Romeo се причислява към една от фирмите с най-богата история в Италия. Основана е през 1906 г. в Портело, северозападно Милано, от французина Александър Дарак и от 1919 г. носи наименованието A.L.F.A. (съкратено от Ломбардска фабрика за автомобили). След това южноиталианецът Никола Ромео поел управлението, в резултат на което компанията променила името си на "Alfa Romeo".

Едновременно с това в онези времена компанията жънела големи успехи преди всичко с производството на скъпи лимузини, но също и в областта на моторните спортове. През 1925 г. Брили Пери спечелил Световния шампионат, карайки Alfa Romeo P2 с невъобразимо мощните за тогава 103 kW/140 к.с. В следващите години били отворени още фабрики в много италиански градове и автомобилната компания Alfa Romeo се развила като една от най-успешните италиански фирми. До Втората световна война автомобилите били успешно разпознавани благодарение на леко модернизираната към настоящия момент фирмена емблема, състояща се от герба на Милано.

През 50-те години най-накрая започнало масовото производство на определени модели. В тази връзка човек се сблъсква не само с лукса на високата ценова категория автомобили. Развитието на екстериора на привлекателните и спортни лимузини, които същевременно били достъпни за широката публика, били особености, които и до ден днешен са характерни за Alfa Romeo.

Многобройните коли от 50-те и 60-те години днес са известни като колекционерски автомобили, към които спадат лимузините от среден клас Alfa Giulia и наследникът ѝ – Alfa Giulietta, се смятат за класика и не на последно място – тези два модела диктуват стандартите по отношение на сигурността, а също така и по отношение на красивия дизайн. През 70-те и 80-те години обаче репутацията на традиционната миланска компания била засегната чрез производството на модела Alfasud, при чиято изработка се наблюдавали пропуски и това застрашило икономическото съществуване на цялата фирма, докато през 1986 г. Alfa Romeo била продадена на Fiat, която и до днес управлява италианската марка като несамостоятелна бизнес единица. В края на краищата качеството на производството се подобрило – благодарение на подкрепата от Fiat Alfa Romeo получили нови възможности за развитие, въпреки че цената за това било масово производство и обща платформа с моделите на Fiat.

Актуални, технични и естетически са последващите модели Alfa 156, както и от края на 2005 г. – Alfa 159. Първият от които е спечелил множество международни награди.

Разбира се, през последните години моделите на Alfa Romeo обхващат различни версии двигатели, от които да избирате. Така например Alfa 159 е наличен с бензинов двигател (консумацията тук е около 8 л. на 100 км.) или с мощен дизелов такъв, достигащ 129 kW/175 PS. Съществуват и още възможности за избор. Така Alfa 159 се предлага и като комби. При по-малкия Alfa 149 човек може да избира между модел с три или пет врати.

Престижната лимузина от лукс класа Alfa 166 се счита за най-големия автомобил на компанията Alfa Romeo със своята дължина от 4,72 м. и широчина от 1,80 м. По отношение на дизайна моделът убеждава със смесица от обемен и просторен автомобил и спортно купе. Този, който се нуждае от повече пространство и не иска да се движи по асфалтирани пътища, трябва да се насочи към просторното комби Alfa Crosswagon Q4. Неговото 4x4 задвижване на колелата е не само предимство при движението по стръмен терен, но и през зимата няма да имате никакви проблеми. Разходът от по-малко от 8 л. дизел на 100 к.м също допринася за това. И не на последно място, в областта на "изцяло" спортните автомобили, независимо дали с две или четири места, марката Alfa Romeo има какво да предложи. На автомобилния почитател допада най-напред Alfa Spider – една класика сред спортните автомобили с елегантна каросерия. През 1966 г. започнало серийното производство на модела Spider и продължило до 90-те години. Към настоящия момент се произвежда мощния модел, достигащ 191 kW/240 к.с. и 250 км./ч. Наследници на Alfa Spider са купетата Alfa GT и Alfa Brera. На шофьора на спортни коли са осигурени комфорт и изживяване при шофирането.

На тазгодишния автомобилен салон в Женева Afla Romeo е представена с 8C Spider – кабрио версия на представената предходната година супер спортна кола, вдигаща 331 kW/450 к.с. Като купе се задвижва от 4,7 л. V8 двигател.